Teksten voor webwinkel

Wil je online producten gaan verkopen? Dan is een webwinkel natuurlijk noodzakelijk. Je wilt professioneel voor de dag komen, dus zorg je voor een mooie, strak vormgegeven online winkel die er meteen uitspringt. Alleen is de vormgeving natuurlijk lang niet alles. Al je producten hebben een unieke beschrijving nodig en wil je daarnaast nog aanvullende informatie aan je klanten bieden, dan is daar ook een goede tekst voor nodig. Een tekst die je klanten niet alleen van informatie voorziet, maar hen ook vast weet te houden zodat ze in jouw digitale winkel blijven.

Unieke webwinkel teksten springen er uit

De meeste webwinkels gebruiken dezelfde  of daarop lijkende omschrijvingen voor de producten die ze online willen verkopen, waardoor de klanten door de bomen vaak het bos niet meer kunnen zien. Het is dus tijd voor iets anders. Een andere soort tekst. Pakkend, vloeiend geschreven en meteen promotioneel voor het product zelf. Op die manier springt jouw webshop er meteen al uit. Daarbij is het voor de klant ook een stuk fijner om deze teksten te lezen. Want het is niet langer alle gegevens in een standaard lijstje opsommen, de informatie wordt op een veel prettigere manier aan de man gebracht en daarnaast zijn jouw teksten nog uniek ook! Precies de manier waarop jij  jezelf als ondernemer wilt onderscheiden.

Waar moet je op letten bij het schrijven van teksten voor je webwinkel?

Om de teksten voor je webwinkel aantrekkelijk te maken, is het belangrijk dat je met een aantal punten rekening houdt.

  • Zorg ervoor dat de teksten voor je webwinkel niet alleen uniek zijn, maar ook voor je klanten zijn geschreven. Je loopt veel klanten mis als je tekst vol met zoekwoorden is gepropt en niet vlot te lezen is
  • De tekst moet vooral ook overtuigend zijn. Bekijk het internet maar als een virtuele winkelstraat, waar mensen graag jouw producten willen kopen. Laat hen weten waarom ze het product juist bij jouw webwinkel moeten kopen. Laat ze weten waarom ze juist bij jou moeten zijn. Wat maakt jouw shop uniek? Wees overtuigend, maar niet opdringerig. Als je in een winkel staat om schoenen te kopen, maar de verkoopster wil je bepaalde schoenen tegen iedere prijs verkopen, dan ga je toch ook ergens anders kijken?
  • Schrijf je teksten uit het oogpunt van de klant
  • Onderscheid je van je concurrenten

 

Redenen genoeg voor goede teksten voor je webwinkel

Teksten zijn dus niet alleen voor Google, maar ook voor je klanten enorm van belang. Een zoekmachine kan je veel bezoekers brengen, maar zal niets van je kopen. Klanten wel. Het is dan ook niet altijd even gemakkelijk om teksten met een professionele uitstraling te maken, je schudt het niet zomaar even uit je mouw. Daarbij ben je zelf ook vaak te druk om je hier goed mee bezig te kunnen houden. Een professionele tekstschrijver kan je daar gelukkig uitstekend mee helpen. Een goede tekstschrijver zal zich in jouw product(en) verdiepen. Hiervoor leest hij zich in, doet goed onderzoek naar wat jij in je webwinkel verkoopt zodat hij de meest optimale productteksten kan leveren.

Is jouw webwinkel toe aan unieke teksten die jouw bezoekers tot kopende klanten op kunnen zetten? Neem dan gerust – en geheel vrijblijvend –  contact met mij op voor meer informatie.